Iets besteld bij de Kijkshop, betaald maar niets gekregen, dan kunt u fluiten naar uw geld en spullen

HOLLANDS KROON – De winkel die in de jaren ’70 t/m 2000 hoogtijdagen kenden en na een doorstart in 2019, de eerste keer failliet, is wederom failliet verklaard. Kijkshop laat weten dat er geen geld meer is binnen het bedrijf waardoor gedupeerde klanten geen geld terug kunnen krijgen en ook de bestelde en betaalde spullen niet meer zullen ontvangen.

Curator Martijn Hoving zegt in een reactie dat er geen geld meer is om klanten schadeloos te stellen, het geld dat vrijkomt door de verkoop van de boedel gaat rechtstreeks naar de grootste schuldeisers als de belastingdienst en banken. Hoving kan nog niets vertellen over de oorzaak van het faillissement maar de onstuimige groei van de website in 2020 zal er zeker debet aan zijn.

Op de website van de Kijkshop staat het volgende te lezen:

Bestellingen

  1. Ik heb een bestelling geplaatst, maar nog niets ontvangen. Kan ik mijn bestelling nog verwachten?: Nee, alle activiteiten zijn begin maart stilgelegd. Er bestaat geen mogelijkheid meer om de bestellingen alsnog te leveren. Als u schade heeft geleden en u wilt uw vordering indienen in het faillissement, kunt u dat doen via deze link: https://sfvonline.nl/zelfhelp/registreren/533
  1. Ik heb een bestelling geplaatst, maar nog niets ontvangen. Kan ik mijn geld terugkrijgen?: Dat is erg onzeker. Als u geld terugkrijgt, dan duurt dat in ieder geval nog zeker een jaar en mogelijk veel langer. Op dit moment is er in het geheel geen geld meer. De vooruitzichten voor de klanten op terugbetaling of schadevergoeding zijn dan ook slecht. Als u schade heeft geleden en u wilt uw vordering indienen in het faillissement, kunt u dat doen via deze link: https://sfvonline.nl/zelfhelp/registreren/533l.
  1. Ik heb een annuleringsverzoek ingediend. Is dit verwerkt en krijg ik mijn geld terug?: Dat is erg onzeker. Als u geld terugkrijgt, dan duurt dat in ieder geval nog zeker een jaar en mogelijk veel langer. Op dit moment is er in het geheel geen geld meer. De vooruitzichten voor de klanten op terugbetaling of schadevergoeding zijn dan ook slecht. Als u schade heeft geleden en u wilt uw vordering indienen in het faillissement, kunt u dat doen via deze link: https://sfvonline.nl/zelfhelp/registreren/533
  1. Mijn bestelling is geannuleerd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?:Het is erg onzeker of u geld terugkrijgt. Als u geld terugkrijgt, dan duurt dat in ieder geval nog zeker een jaar en mogelijk veel langer. Op dit moment is er in het geheel geen geld meer. De vooruitzichten voor de klanten op terugbetaling of schadevergoeding zijn dan ook slecht. Als u schade heeft geleden en u wilt uw vordering indienen in het faillissementkunt u dat doen via deze link: https://sfvonline.nl/zelfhelp/registreren/533
  1. Ik wil mijn bestelling annuleren. Hoe doe ik dit?:U hoeft daarvoor niets te doen, omdat er geen bestellingen meer kunnen worden uitgeleverd. Alle bestellingen zijn dan ook geannuleerd. Als u schade heeft geleden en u wilt uw vordering indienen in het faillissement, kunt u dat doen via deze link: https://sfvonline.nl/zelfhelp/registreren/533.

Bezorgproblemen

  1. Mijn pakket is kwijt geraakt tijdens de bezorging. Ik ben in afwachting van een onderzoek naar mijn pakket. Krijg ik een nieuw product of mijn geld terug?: Nee, alle activiteiten zijn begin maart stilgelegd; er kan dan ook niets meer worden geleverd. Op dit moment is er in het geheel geen geld meer. De vooruitzichten voor de klanten op terugbetaling of schadevergoeding zijn dan ook slecht. Als u schade heeft geleden en u wilt uw vordering indienen in het faillissement, kunt u dat doen via deze link: https://sfvonline.nl/zelfhelp/registreren/533.
  1. Volgens de track & trace is mijn pakket afgeleverd, maar ik heb niets ontvangen. Krijg ik een nieuw product of mijn geld terug?:Nee, alle activiteiten zijn begin maart stilgelegd; er kan dan ook niets meer worden geleverd. Op dit moment is er in het geheel geen geld meer. De vooruitzichten voor de klanten op terugbetaling of schadevergoeding zijn dan ook slecht. Als u schade heeft geleden en u wilt uw vordering indienen in het faillissement, kunt u dat doen via deze link: https://sfvonline.nl/zelfhelp/registreren/533.
  1. Mijn product is beschadigd geleverd. Kan ik het product retourneren?: U kunt het product retourneren, maar u ontvangt dan naar verwachting geen geld retour. Op dit moment is er in het geheel geen geld meer. De vooruitzichten voor de klanten op terugbetaling of schadevergoeding zijn dan ook slecht. Als u schade heeft geleden en u wilt uw vordering indienen in het faillissement, kunt u dat doen via deze link: https://sfvonline.nl/zelfhelp/registreren/533.

Achteraf betalingen

  1. Ik heb een bestelling geplaatst en gekozen voor betaalmethode IN3 of Klarna. Ik krijg een melding dat ik moet betalen, maar heb mijn bestelling nooit ontvangen, geannuleerd of geretourneerd. Wat moet ik nu doen?: Voltooi de betaling niet en neem contact op met In3 of Klarna.

Retouren

  1. Ik heb een product geretourneerd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?: Dat is erg onzeker. Als u geld terugkrijgt, dan duurt dat in ieder geval nog zeker een jaar en mogelijk veel langer. Op dit moment is er in het geheel geen geld meer. De vooruitzichten voor de klanten op terugbetaling of schadevergoeding zijn dan ook slecht. Als u schade heeft geleden en u wilt uw vordering indienen in het faillissement, kunt u dat doen via deze link: https://sfvonline.nl/zelfhelp/registreren/533.
  1. Ik heb een product aangemeld om te retourneren, maar ik heb nog geen retourlabel ontvangen. Kan ik het product retourneren?: De curator raadt u af om producten te retourneren. Dit omdat er geen mogelijkheid is om uw geld terug te betalen.
  1. Ik wil een product retourneren. Hoe doe ik dit?: De curator raadt u af om producten te retourneren. Dit omdat er geen mogelijkheid is om uw geld terug te betalen.

Defecten

  1. Ik heb een defect product opgestuurd ter reparatie, vervanging of om het geld terug te krijgen. Krijg ik mijn product, een nieuw product of mijn geld terug?: Wij adviseren om rechtstreeks contact op te nemen met de importeur of distributeur van het product in Nederland; mogelijk kunnen zij u verder helpen. Er bestaat op dit moment geen inzicht in de status van reparaties bij ons.
  1. Ik heb een defect product aangemeld voor garantie. Wat kan ik verwachten?: Wij adviseren om rechtstreeks contact op te nemen met de importeur of distributeur van het product in Nederland; mogelijk kunnen zij u verder helpen.
  1. Ik heb een defect product en deze wil ik aanmelden ter reparatie, vervanging of geld terug. Hoe doe ik dit?:Wij adviseren om rechtstreeks contact op te nemen met de importeur of distributeur van het product in Nederland; mogelijk kunnen zij u verder helpen.

Bestelling plaatsen

  1. Ik wil graag een bestelling plaatsen om een product te kopen. Kan dit?: Nee, alle activiteiten zijn begin maart stilgelegd. Er bestaat geen mogelijkheid meer om de bestellingen alsnog te leveren.

Contact met de klantenservice

  1. Ik wil graag contact met de klantenservice. Hoe doe ik dit?:Vanwege het faillissement, is de klantenservice helaas telefonisch niet meer beschikbaar. U kunt uw vragen per mail stellen op kijkshop@rwv.nl.
Wendy
Wendy

Wendy is een gepassioneerde schrijver voor 10beste.com, waar ze haar expertise en interesse combineert om informatieve en boeiende inhoud te creëren. Met een talent voor het vergelijken van verschillende producten en het delen van nuttige inzichten, streeft Wendy ernaar om lezers te helpen weloverwogen beslissingen te nemen. Haar bijdragen omvatten een breed scala aan onderwerpen, variërend van technologie tot lifestyle, en ze is altijd op zoek naar nieuwe manieren om waarde toe te voegen aan het leven van haar lezers. Volg Wendy's werk op 10beste.com voor nuttige tips, gedetailleerde vergelijkingen en deskundige adviezen.

Inhoud

Nieuwe blogs