Laatste meters asfalt aangebracht bij de reconstructie van de N241.


VERLAAT- Uitvoerder Jan van Leeuwen was zichtbaar bijzonder tevreden, de werknemers van Boskalis hadden er onder zijn leiding voor gezorgd  dat ook die laatste asfalteringswerkzaamheden tussen het AVIA tankstation en de rotonde bij Zijdewind in ieder geval ook nagenoeg volgens planning zijn afgerond. En natuurlijk heeft dat voor de nodige verkeershinder gezorgd tijdens die hele reconstructie maar over het algemeen genomen heeft Boskalis dit tot een minimum weten te beperken.
Van de wegen kunnen de weggebruikers nu volledig gebruikmaken tussen Verlaat en de N 248 voorbij Schagen. Over de aanpak en uitvoering door Boskalis is men toch wel tevreden, er is alles aangedaan om het zo soepel mogelijk en zonder al te veel overlast te laten verlopen. Wat de veiligheid betreft van dit ingrijpende project zijn de meningen verdeeld, maar ontevredenheid overheerst hier het meest al kunnen er door de Provincie echter nog veel verbeteringen worden aangebracht.
De verlichting en alle andere werkzaamheden zijn helemaal volgens het Provinciale beleid en richtlijnen uitgevoerd dus daar ontbreekt het niet aan. Zo ontbreekt de verlichting op grote stukken langs de gehele fietsstraat van Verlaat naar Schagen, daar wordt buiten alle wandelende en het doorgaand fietsverkeer om, ook dagelijks gebruikgemaakt door wel duizend leerlingen uit de weide omtrek die de scholen van het voortgezet onderwijs in Schagen bezoeken.
Door weer en wind en dan natuurlijk voornamelijk in het najaar waar het altijd stik en aarde donker is omdat het gewoonweg aan degelijke straatverlichting ontbreekt. Behoudens de verlichting die bij de rotondes en enkele kruisingen is aangebracht. Fietser moeten door regen en wind zonder nagenoeg enige beschutting op de openvlakte waar de kinderen bijkans van hun fiets afgeblazen worden in het aarde donker van en naar Schagen.
Op de fiets straat is de middenstrook die voor het snelheid remmende effect moest zorgen anders dan voorzien aangebracht waardoor dat snelheid remmende effect geheel verdwenen is. Waar ook nog eens geen openbaar vervoer te bekennen is als alternatief in barre tijden. Het is ieder weldenkend mens wel duidelijk dat het alles met het beleid van de provincie te maken heeft. Op de fiets straat is de middenstrook die voor het snelheid remmende effect moest zorgen anders dan voorzien aangebracht waardoor dat snelheid remmende effect geheel verdwenen is.
Overigens net als dat er op de paralelweg waar het doorgaans helemaal angstaanjagend aarde donker is, ook zonder enige verlichting en belijning aan weerskanten van de weg. Vooral voor de aanwonenden bewoners van deze weg, levensgevaarlijk angstaanjagend voor het bestemmingsverkeer die genoodzaakt zijn om via deze weg naar hun bestemming te gaan. Ook hier ligt onverantwoord provinciaal beleid ten grondslag er wordt al geopperd om dan toch liever als voorheen hun eigen oversteek naar de fietsstraat te houden omdat dat nog veiliger zou zijn.
Al met al reden te over om het Provinciale beleid nog eens goed onder de loep te nemen en aanpassingen te verrichten die veel menselijk leed kennen voorkomen.
De directies van scholen en andere instellingen zijn al lang met de beleidsmakers in overleg maar er is nog steeds niets concreets besloten.

Wendy
Wendy

Wendy is een gepassioneerde schrijver voor 10beste.com, waar ze haar expertise en interesse combineert om informatieve en boeiende inhoud te creëren. Met een talent voor het vergelijken van verschillende producten en het delen van nuttige inzichten, streeft Wendy ernaar om lezers te helpen weloverwogen beslissingen te nemen. Haar bijdragen omvatten een breed scala aan onderwerpen, variërend van technologie tot lifestyle, en ze is altijd op zoek naar nieuwe manieren om waarde toe te voegen aan het leven van haar lezers. Volg Wendy's werk op 10beste.com voor nuttige tips, gedetailleerde vergelijkingen en deskundige adviezen.

Inhoud

Nieuwe blogs