HOLLANDS KROON – Vanaf 12 maart heeft de overheid maatregelen genomen tegen de verspreiding van het coronavirus. Ook Incluzio Hollands Kroon heeft in lijn met het RIVM maatregelen genomen. Zo zijn de inloopspreekuren en groepsactiviteiten komen te vervallen. De ondersteuning aan de inwoners gaat gewoon door. Veelal op afstand, maar als het noodzakelijk is gaat de wijkteammedewerker langs.
De ondersteuning van de wijkteammedewerkers is maatwerk. De wijkteammedewerker overlegt samen met de klant hoe zij het beste de ondersteuning kunnen bieden. Dit resulteert vaak in drie opties:
- Beeldbellen: Een veel gebruikte middel is beeldbellen. Incluzio Hollands Kroon faciliteert haar medewerkers en klanten in een app (Genzo) die speciaal is ontwikkeld voor privacygevoelige gesprekken. Zowel voor de medewerkers als de klanten zijn er duidelijke instructievideo’s en documenten beschikbaar.
- Telefonisch: Afhankelijk van de situatie zijn telefonische gesprekken een prima oplossing.
- Face-to-face: Mocht het noodzakelijk zijn (als de veiligheid of gezondheid in gevaar is) dan gaan de wijkteammedewerkers langs of spreken we met klanten af op kantoor. Uiteraard nemen zij de RIVM-richtlijnen hierin in acht.
Nieuwe aanmelding
Als een inwoner een nieuwe aanmelding wil doen, dan kan dat. De aanmeldingen worden zoals gebruikelijk opgepakt, zowel voor begeleiding Wmo en Jeugd, als voor hulpmiddelen of hulp bij huishouden. Desondanks merkt Incluzio Hollands Kroon dat er minder aanmeldingen zijn dan gebruikelijk. Inwoners die door omstandigheden wel wat extra zorg en ondersteuning kunnen gebruiken kunnen gewoon terecht bij het wijkteam. Zij kunnen bellen naar 088 321 5000 of kunnen het contactformulier op www.hollandskroon.nl/contact invullen.