Inwoners Hollands Kroon kritisch over dienstverlening gemeente

HOLLANDS KROON – Dit blijkt uit de resultaten van de burgerpeiling die afgelopen maart gehouden is. Aan dit onderzoek hebben 716 inwoners meegedaan. Ook komt uit het onderzoek naar voren dat inwoners over het algemeen tevreden zijn over hun eigen gezondheid en dat mensen in de buurt prettig met elkaar omgaan.

Verbeterpunten

Uit de enquête blijkt verder dat de gemeente op het gebied van haar dienstverlening weliswaar voldoende scoort, maar dat in vergelijking met andere gemeenten nog verbeteringen nodig zijn. Op stellingen over de relatie inwoner en gemeente en over het onderhoud van de buitenruimte heeft Hollands Kroon gemiddeld een lagere score ontvangen dan de 64 andere gemeenten die dit onderzoek in de afgelopen drie jaar hebben laten uitvoeren.

Burgemeester Nawijn“Dit rapport laat zien dat de inwoners van Hollands Kroon over het algemeen tevreden zijn. Vooral de kwaliteit van leven scoort hoog en dat is fijn. Er staan echter ook kritische kanttekeningen in als het gaat om de dienstverlening en de relatie tussen inwoner en gemeente. Er is dus werk aan de winkel. De eerste voorstellen daartoe zijn te zien in het collegeprogramma dat binnenkort bekend wordt gemaakt. In het afgelopen jaar is daarnaast stevig ingezet op de verbetering van onze website. Door veel feedback van gebruikers te vragen en daar direct mee aan de slag te gaan, is de tevredenheid over de website inmiddels verbeterd.”

Resultaten

De resultaten geven ons inzicht in waar we als gemeente staan ten opzichte van andere gemeenten die het onderzoek hebben laten uitvoeren. De onderzoeksresultaten worden gepubliceerd op www.waarstaatjegemeente.nl. Op deze website kunt u meerdere gegevens over onze gemeente terugvinden. Ook kunt het onderzoeksrapport hieronder downloaden.

Het onderzoek

In maart hebben 3500 inwoners een uitnodiging ontvangen om mee te doen aan dit onderzoek. Deze inwoners zijn via een aselecte steekproef gekozen. Er is als voorwaarde in de aselecte steekproef meegenomen dat een huishouden maximaal één uitnodiging kon ontvangen. Er is éénmaal een herinneringsbrief verstuurd. Het onderzoek bestond uit vragen over de leefomgeving, relatie inwoner en gemeente, gemeentelijke dienstverlening en het welzijn. Via de link in het groene kader, rechts op deze pagina, kunt u het onderzoek raadplegen.

Picture of Wendy
Wendy

Wendy is een gepassioneerde schrijver voor 10beste.com, waar ze haar expertise en interesse combineert om informatieve en boeiende inhoud te creëren. Met een talent voor het vergelijken van verschillende producten en het delen van nuttige inzichten, streeft Wendy ernaar om lezers te helpen weloverwogen beslissingen te nemen. Haar bijdragen omvatten een breed scala aan onderwerpen, variërend van technologie tot lifestyle, en ze is altijd op zoek naar nieuwe manieren om waarde toe te voegen aan het leven van haar lezers. Volg Wendy's werk op 10beste.com voor nuttige tips, gedetailleerde vergelijkingen en deskundige adviezen.

Inhoud

Nieuwe blogs