Aldi & Lidl voeren leeftijdsgrens in voor energiedrankjes

HOLLANDS KROON – Aldi en de Lidl voeren als eerste supermarktketens in Nederland een leeftijdgrens in voor de verkoop van energiedrankjes. Vanaf 1 oktober kunnen jongeren jonger dan 14 jaar geen energiedrankjes meer in de winkels kopen, de kassamedewerkers moeten bij twijfel om een legitimatie gaan vragen.

Kinderartsen roepen al jaren om een verkoopverbod van dit soort pepdrankjes aan jongeren omdat ze vol suiker, taurine en cafeïne zitten. Sommige jongeren drinken wel 6 of meer van dit soort energiedrankjes per dag met hartritmestoornissen, rusteloosheid en vermoeidheid tot gevolg.

Het liefst ziet het Voedingscentrum dat de leeftijdsgrens bij 13 jaar komt te liggen maar dit is een goede stap in de richting zegt een woordvoerder van de Voedingscentrum.

Na de Lidl die eerder dit jaar aangaf te gaan stoppen met de verkoop van sigaretten is het nu de beurt aan de Aldi om de strijd aan te gaan met verslavende middelen. Opvallend is wel dat het juist de prijsvechters zijn die de eerste stap zetten en niet de grote spelers.

Wendy
Wendy

Wendy is een gepassioneerde schrijver voor 10beste.com, waar ze haar expertise en interesse combineert om informatieve en boeiende inhoud te creëren. Met een talent voor het vergelijken van verschillende producten en het delen van nuttige inzichten, streeft Wendy ernaar om lezers te helpen weloverwogen beslissingen te nemen. Haar bijdragen omvatten een breed scala aan onderwerpen, variërend van technologie tot lifestyle, en ze is altijd op zoek naar nieuwe manieren om waarde toe te voegen aan het leven van haar lezers. Volg Wendy's werk op 10beste.com voor nuttige tips, gedetailleerde vergelijkingen en deskundige adviezen.

Inhoud

Nieuwe blogs